Измерване на успеха
Успехът зависи от правилната нагласа в мисленето.Обикновено хората свързват успеха с печалбата, с доходите от продажбата на продуктите и услугите, които предлагат на пазара.
- Как мислите- вярно ли е това ?
- Не е ли само заблуда?
За да си отговорим на тези въпрос, първо е необходимо да отговорим на въпроса –какво представлява печалбата ?
Печалбата е нещо нестабилно, което варира във времето.И това е така защото печалбата, която получаваме днес, може да доведе до утрешни големи загуби и обратно. Ето защо мисленето в дългосрочен план изисква да се вземат пред вид още много параметри при определяне на успеха. Дългосрочното мислене спомага да се развиват операции и дейности, които ще дадат резултат в едно по-далечно бъдеще. А печалбата е мерна единица в краткосрочен план. По тази причина трудно е да бъде използвана за оценка в дългосрочен план. За оценка на успеха са необходими други измерители.
- Кои са те?
Необходим е пълен анализ на типа бизнес към който се насочвате,
Необходимо е неговото пазарно позициониране.
И така ,най- добрият индикатор за това как се развива бизнеса е съотношението между печалбата и тенденциите в развитието на пазара.
д-р.ик.С.Касабова