Огледало на Успеха
Българска версия English version
Каталог на успелите Философия на успеха Навигатор на успеха TV предаване
 
 

 
 

Разговор по телефона


Място за Вашия рекламен видео клип


Необходимо е да инсталирате Flash Player, за да гледате видео материалите.
spacer  

 

Правила за да си осигурите успешни разговори по телефона


Какво представлява телефонният разговор?
Средство за комуникация, правене на бизнес,средство за събиране на информация , но той може да се превърне и в издевателство над личността, измами и престъпност.
Затова са необходими правила. Правилата правят телефонните разговори ефективни и приятни.
А кои са те:
I.Основни правила за водене на разговор по телефона

1.Вежливост още със вдигането на слушалка.
Запомнете.Телефонът е вашата връзка със света.Вашият глас към света. Много важно е да знаете, не само какво точно ще кажете, но и как ще го кажете.
Може да утвърдите професионалната си репутация и да развиете бизнеса си с помощта на вежливо и делово водене на телефонните си разговори.
2.Бъдете кратки и акуратни. Не губете собственото си време и времето на търсещият Ви по телефона.
II.Специфични правила за успешни разговори по телефона

Когато Вие звъните
1.Проверете дали сте се свързали с организацията, която търсите. Извинявате се ако сте сгрешили номера. Не пропускайте да попитате дали избраният от вас номер е същия.Така ще изясните дали грешката е на вас или на линията и ще си спестите време и нерви.
2.Представяйте себе си и фирмата ,която представлявате.Ясно и отчетливо изговаряте имената за да може отсрещната страна да ги чуе и запомни.
3.Питате дали в момента е удобно да се разговаряте.Съобразявайте се с ангажиментите на отсрещната страна.
4.Информирайте човека, на когото звъните , дали при вас в момента има други хора.
5.Бъдете организирани . Структурирайте разговора си.Осигурете си всички необходими документи. Не бива отсрещната страна да чака да ровите и търсите необходимата информация.
6.Слушайте какво ви отговарят. Не се разсейвайте със странични неща.Съсредоточете се и следете плана на разговора, който сте си съставили.
7.Внимавайте за езика си. Запазете официалните обръщения.Без интимности и цинизми. Дикцията и граматиката ви да защитят професионализма и културата ви.
8.Бъдете кратки.Не говорете дълго .
9.Определете си допълнителна среща, ако работата го изисква. Предлагам да се чуем в четвъртък сутринта, удобно ли е за вас?

Когато Вас търсят по телефона
1.Поздравявате с добър ден и казвате името си и името на фирма с делови тон. Ако в момента сте зает и не сте в състояние да разговаряте, казвате , че ще се обадите по-късно . Не забравяйте да го направите.
Когато ви търсят и вие сте си в кабината, а на телефона е секретарката ви тя ще попита:
• За кого да предам?
• Г-н името на шефа знае ли за какво става дума?
• Мога ли да предам нещо?
Когато отсъствате или не желаете да ви безпокоят секретарката ви ще каже:
• В момента нямам връзка с г-н Името на шефа
• За кого да предам
• Мога ли да ви бъда полезна с нещо.
Запомнете или сте там или ви няма. Ако човекът, който ви търси каже името си и вие изведнъж се окажете извън офиса може да сте сигурни ,че той ще се обиди

доц.д-р ик. Сийка Касабова



Добави коментар

Моля попълнете формата

Име
Имейл
Файл
Въведете кода
Описание
     




Нагоре

 
 
Powered by VIB solutions - Web design, web development, SEO and marketing...